bovenooglidcorrectie bij Zeynep Yalvac, Acura Weert

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Mia

bovenooglidcorrectie bij Zeynep Yalvac, Acura Weert

Bericht door Mia » 01 okt 2017 20:51

Vrouw, 56 jaar. Reden: ijdelheid, representatief er uit zien. Mijn oogleden hangen nog niet te veel, maar het wordt wel langzaamaan steeds meer. Gekozen om nu de oogleden te laten corrigeren in plaats van te wachten tot het 'erg' is. Dan heb ik er ook in mijn werkcontacten nog jaren plezier van. Even vreemd voor het eerst zo'n kliniek binnen te stappen. In de wachtkamer kom ik diverse mannen tegen, had eerder allemaal mooie vrouwtjes verwacht :lol:
In het gesprek met de arts heb ik opgelet of ik vertrouwen in haar zou kunnen hebben. Ja. Ziet er uit als een nauwkeurige precieze dame. Op internet gezocht op diploma's. Veel ervaringen zijn er nog niet te vinden.

Om 9 uur 's morgens aan de beurt. Ik voelde de prikken te goed naar mijn smaak. Heel fijn dat Zeynep en de assistente wat met mij praatten. Die afleiding kon ik goed gebruiken. Ik heb gekeken wat er weggehaald was. Meer vet uit mijn ooghoeken gekomen dan ik had gedacht. Na de operatie was ik toch wel aangedaan, en wou zo gauw mogelijk naar huis. Dit doe ik nooit meer, dacht ik. De dag koelend en met paracetamol doorgebracht. Ik had monsters van een oogcreme meegekregen om te smeren tegen de blauwe plekken, ook die volgens voorschrift aangebracht. Ik ben goed blauw boven mijn ogen en gaandeweg de dag zakt het naar onder. Het bloedt nog vanuit de binnenste ooghoeken.
Slapen op 2 kussens viel me best mee.

Dag 2
Geen paracetamol meer nodig gehad. Weer volop gekoeld. De boel is opgezwollen en roodblauw. Ik heb geen pijn, eerder jeukt en kriebelt het. Volgens mij gaat het wel goed. Wat rondgescharreld in huis en gekookt en gebakken. De ooglidcorrectie heeft een overeenkomst met mijn bevallingen: als je er in zit is het geen lolletje, maar achteraf vergeet je de narigheid snel.
Ik mag weer 'gewoon' slapen, en dat lukt uitstekend.

Dag 3
O, wat kriebelt het. Vast n goed teken. Vandaag een paar keer gekoeld tegen de jeuk. Was gedaan en opgehangen. Even met de hond naar de buren zodat deze een half uur kan spelen met de buurhond (zonnebril op!). Een zoon komt gezellig op bezoek. Misschien iets te veel gedaan, want halverwege de middag heb ik een apart soort lichte hoofdpijn. Paracetamol genomen en maar even op de bank gaan liggen. Partner heeft wat makkelijks te eten bij de snackbar gehaald. Jammie! Daarna ruim een uur auto gereden om zoon naar huis te brengen. Dat ging prima, maar oei, wat een gekriebel rond de ogen af en toe! Ondertussen heb ik 'wallen' gevuld met vocht en het blauw is er ingezakt. De zwelling boven m'n ogen is afgenomen.
Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Mia op 04 okt 2017 11:23, 3 keer totaal gewijzigd.

Mia

Re: bovenooglidcorrectie bij Zeynep Yalvac, Acura Weert

Bericht door Mia » 01 okt 2017 21:35

O ja, ik heb vandaag mijn verse rode 'wallen' onder m'n ogen mooi weten te camoufleren met groene concealer. Dat ging echt goed. Een gele besteld om de aanstaande echt blauwe plekken te neutraliseren. Die verwacht ik over 2 dagen. Ik ben wel zo roodblauw dat ik verwacht dat het over een paar dagen van onder de zonnebril komt. Daar ben ik dan goed op voorbereid.

Mia

Bericht door Mia » 02 okt 2017 10:30

Dag 4
Wakker geworden van prikkende jeukende, wat branderige ogen. De pleistertjes prikken in mijn binnenste ooghoeken. Kunsttraan gedruppeld. Dat verlicht wat, maar het overtollige vocht komt er uit bij de ooghoeken. Daar zitten de pleistertjes bijna helemaal los. Gisteren ook al gemerkt, ook door je eigen mimiek raken ze los denk ik. Ze binnenste pleistertjes er af gehaald. De wond is nog mooi bedekt door de overige pleisters, gelukkig. Volgens mij geneest de boel prima.
Ik vraag me af hoe anderen douchen en de pleisters droog houden. Een douche lijkt me heerlijk, maar ik durf het niet aan. Als hier eens een soort zonneklep, nu ja, doucheklep voor bestond?
Tip voor wie de correctie ook bij Acura uit laat voeren: bij je komst op de dag van de afspraak krijg je producten van Environ aanbevolen. Ik heb de colostrum gel genomen als lidtekencreme. Omdat ik verder niets kocht kreeg ik monstertjes mee van de ooggel die bedoeld is om blauwe plekken tegen te gaan. De ooggel vind ik een aanrader, en lijkt me ook geschikt als lidtekencreme. Maar de colostrum gel (wel even 62 euro) vind ik niet geschikt. Vanaf dag 2 moest ik deze boven de pleisters aanbrengen. De werkzame stoffen zouden naar beneden zakken. De aanbevolen dosering droogt op in mijn wenkbrauwen en tegen de pleisters aan. En ik lees op de verpakking een waarschuwing dat het niet in contact met de ogen mag komen. Of ik dit straks op mijn oogleden ga smeren???
De colostrumgel heb ik nu 4 dagen ingemasseerd op wondjes/lidtekentjes op mijn arm, en het lijkt of de genezing in een versnelling is gekomen. Op zich een goed product dus.
Nu we het toch over producten hebben: als zonbescherming staat hier gereed een SPF 50 van Lancaster.

Als ik buk om de was uit de machine te halen voel ik vaag wat van die lichte hoofdpijn zoals gisteren. Toch nog oppassen met druk op het hoofd!
Dan maar weer op de tablet. En in de spiegel kijken. Voorpret: binnenkort kan ik weer mascara opdoen zonder moeite te moeten doen dat het niet tegen de oogleden komt.

Aha, de kliniek heeft gebeld om te vragen hoe het gaat. Meteen gevraagd naar douche-tips. Je kunt een droog washandje op je ogen leggen als je je hoofd achterover houdt om je haren te wassen. Op die manier raken de pleisters niet doorweekt.

Mia

Bericht door Mia » 03 okt 2017 10:06

Dag 5
Ha, 'gewoon' wakker geworden, niks geen droge ogen, geen erge jeuk. Wel opgezwollen oogleden en wallen, maar ik weet van vorige dagen dat dat in de loop van de dag slinkt. Kleur: veel geel, wat rood, en onderaan de wallen blauw.

Douchen gisteren met een paar droge washandjes er bij is goed gelukt. Er was een pleister aan de zijkant losgeraakt bij net droogdeppen van mijn gezicht, die kon ik er gewoon weer op plakken.

Vandaag krijg ik al een goed beeld hoe het gaat worden. Als de ochtendzwelling weg is krijg ik een frisse oogopslag.

In de loop van de middag de halflosse pleisters verwijderd, ik kon het niet laten... Wat is een lijf een knap iets: de boel is grotendeels al aan elkaar gegroeid. Als je denkt dat je zonder pleisters van de jeuk af bent: nee, het jeukt nog precies evenveel. Bij de ooghoeken zelf nieuwe pleisters geplakt over de hechtdraden.

De gele concealer is aangekomen. Onder m'n ogen kan ik de blauwe plekken goed camoufleren.

Mia

Bericht door Mia » 04 okt 2017 11:21

Dag 6
Opgestaan met veel vocht achter de oogleden vlak boven m'n wimpers. De 'wallen' vallen mee. In totaal minder zwelling dan gisteren. Even gekoeld met een natte tissue.

Nog nooit zoveel in de spiegel gekeken als de afgelopen dagen. Het begint er voorzichtig op te lijken dat de arts ook een ongelijkheid van m'n wenkbrauwen heeft weten weg te werken. Ik zie meer symmetrie dan voor de operatie. Nice!

Mia

Bericht door Mia » 05 okt 2017 11:59

Dag 7
Prachtig: opgestaan met minder vocht op de oogleden, en nog minder 'wallen'. Vanmiddag hechtingen verwijderen, beetje spannend.

Ik heb wat lopen opruimen, ook hondenspeeltjes van de vloer, dat gaat al met wat minder drukkend gevoel.

Nou, de hechtingen zijn er uit. Het deed geen pijn, voelde alleen wat gek. Het ziet er goed uit, alles is dicht, en ook mooi dicht. Dat had ik echt niet verwacht, de operatie is nog geen week geleden. Waar de hechtingen in en uit gingen nog wat bobbeltjes. De littekens zijn toonbaarder dan de blauwe, rode en gele plekken. Mijn oogopslag is fris, natuurlijk. Hoera! En dan te bedenken dat dit nog beter wordt als de zwelling verdwenen is, en ik er niet meer uit zie of ik geslagen ben :wink:

Nu maar flink smeren en masseren de komende periode.

Avond: oei, per ongeluk te hard in m'n jeukende oog gewreven. Twee ieniminie openingetjes nu. Voorzichtig, voorzichtig! Ik hoop dat het morgenochtend weer dicht is.

Mia

Bericht door Mia » 06 okt 2017 17:59

Dag 8
Wat gek te bedenken dat het nog maar 1 week geleden is, de correctie. De wondjes zijn dicht, niet lelijk ook nog. De zwelling zal anderen niet opvallen, de blauwe plekken zijn vandaag verminderd en camoufleerbaar. De huid boven en onder het lidteken is nog anders van kleur. In mijn ooghoeken zitten nog rare bobbeltjes.

Gisteren ben ik enthousiast gaan smeren en masseren. Ik denk te veel en te vaak. Dat daarom de huid week was en open ging. Vanaf vandaag ga ik dat maar 3x per dag meer doen. Ik heb mooie littekens, moet ik ze niet verpesten.

Vanmiddag had ik een afspraak met twee collega's. Ik ben er zonder camouflage heen gegaan. Ze mogen het best weten. Ik draag een bril, daar valt ook wel wat achter weg. De collega's hadden wel geruststelling nodig dat ik niet mishandeld was, hihi.

Mia

Bericht door Mia » 07 okt 2017 12:34

Dag 9
Smeren. Ik denk dat het niet perse hoeft, maar ik wil de littekens wel een handje helpen door ze soepel te houden en te 'voeden'. Elke kliniek zegt weer wat anders. Wat ik zoal aan aanbevolen smeersels ben tegengekomen:
Vitamine E crème van de apotheek
Biodermal
Colostrumgel van Environ
Alhydran met en zonder SPF
Staudt littekencreme

Ik heb gekozen voor Alhydran. Het prikt niet in m'n ooghoeken. Daar zitten die rare bobbeltjes die ik zeker ook goed wil smeren. Ik heb er erg weinig van nodig. Ongeveer 1 fijn doperwtje per dag, schat ik. Met SPF 30. Ik kreeg er een monstertje bij zonder SPF. Met SPF is wat wittig, dat heb je helaas al gauw met SPF. Het monstertje zonder de SPF was prettiger in gebruik.

In de supermarkt sta ik dikwijls in de verkeerde rij, na bezoek aan tandarts,kaakchirurg of andere medicus heb ik dikwijls complicaties. Heb ik nu eens mazzel dat het herstel 'gewoon' verloopt.

Mia

Bericht door Mia » 08 okt 2017 23:41

Dag 10
Nog steeds blauw. Morgenavond heb ik koorrepetitie. Ik ben er dol op. Maar ik maak me wel zorgen of ik de rode en blauwe plekken op een gele ondergrond wel weggeschminkt krijg. Vanavond nog uitgeprobeerd, maar ik ben bang dat het toch opvalt. Als het zou helpen om de bonte kleuren weg te kijken, dan waren ze allang weg!
Een van de bobbeltjes in een ooghoek trekt wat weg. De andere ooghoek is nog gek, maar dat zal iemand anders zo gauw niet opvallen.

Mia

Bericht door Mia » 09 okt 2017 16:37

Dag 11
Opgestaan met 1 gezwollen ooglid. En ja, nog zoveel blauw dat het toch best moeilijk weg te schminken is. De rare bobbels in m'n ooghoeken worden wat platter, minder rood. Mijn oogleden jeuken meer dan normaal de afgelopen dagen. Toch er per ongeluk in gewreven. Vanmorgen een piepklein openingetje in een ooghoek. Is gelukkig dichtgetrokken.

Naar m'n werk gegaan onder de concealer, foundation, poeder. En met oogschaduw en mascara op. Fleurig sjaaltje ter afleiding van blikken. Mijn bril valt gelukkig precies op de blauwe plekken onder m'n ogen. Degenen die ik gezien heb, zijn op een afstandje. Bij het koor vanavond sta ik zij aan zij...

Net terug van de koorrepetitie. Fors geschminkt daar waar de blauwe plekken zitten. Niemand keek raar. Wel vroegen ze of ik moe was... Haha, nog geen frisse oogopslag dus. Nog eens in de spiegel gekeken, en ik denk dat het nog rode oogleden zijn die me moe doen overkomen. Ik was ook moe hoor, kan ook m'n gedrag zijn geweest.

Mia

Bericht door Mia » 10 okt 2017 19:31

Dag 12
Nog vocht onder de oogleden bij het opstaan. Nog blauw. Wallen nog gelig. Dus maar weer geplamuurd naar het werk.

Mia

Bericht door Mia » 11 okt 2017 18:55

Dag 13
Geduld, geduld. Ongeveer hetzelfde als gisteren. Het rood, blauw en geel neemt maar heel langzaam af. Nu dat minder in het oog valt (woordgrapje) beginnen er andere dingen op te vallen. Het litteken aan mijn 'slechtste' oog is buiten de buitenste ooghoek een rood streepje. Ik begin te beseffen dat ik dat nog wel zal willen camoufleren. Doorgaans ga ik 'naturel' door het leven. Dat wordt m niet voorlopig. Trouwens, ik kan weer mascara opdoen zonder tegen mijn oogleden aan te komen, en oogschaduw staat weer super. Misschien maakt dat het wel leuk om vaker wat te make-uppen.

Mia

Bericht door Mia » 14 okt 2017 17:03

Dag 16
Gisteren was het twee weken geleden. En wat ik het meeste gemist heb: eens lekker in m'n ogen kunnen wrijven :lol:
Vanmorgen wakker geworden en bijna geen vocht te zien. Blauwe plekken nu bijna helemaal weg.
De littekens zijn nog kwetsbaar en gevoelig, maar verder begin ik weer in m'n ogen te kunnen wrijven.

Mia

Bericht door Mia » 16 okt 2017 10:54

Dag 19
Oeps. Wakker geworden met aan mijn 'minste' oog flink vocht onder het ooglid. En wallen onder beide ogen. Waar komt dat opeens weer vandaan? Gisteren veel buiten geweest, wel zonbescherming gesmeerd.
Verder was ik 5 minuten aan het badmintonnen toen ik bedacht dat ik nog niet intensief mag sporten.
Is het vocht het gevolg van shuttles oprapen?!

Plaats reactie