Bovenooglid correctie september - Meerssen

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Cecile82

Bovenooglid correctie september - Meerssen

Bericht door Cecile82 » 14 okt 2017 20:09

Hallo allemaal,

Ik schrijf eigenlijk nooit op een forum, maar aangezien we allemaal genoeg 'googlen' op ervaringen bij diverse ingrepen en we toch wel een beetje afgaan op ervaringen bij andere mensen, voel ik me eigenlijk wel in goede zin verplicht mijn (goede) ervaring te delen.

In 2012 heb ik een ooglaser behandeling gedaan en dat is een van de beste dingen die ik ooit gedaan heb (vanaf mijn 14e altijd lenzen) maar dit even ter zijde.
Nu ben ik 34 en constateerde de afgelopen jaren toch wel 'droopy' ogen. Familieleden hebben dit ook allemaal, dat de buitenkant erg hangt en je erg moe en treurig uitziet. Ook heb ik echt een dikke huid, dus ik stoorde me er steeds meer aan. Of de opmerkingen met uitgaan er ook mee te maken hadden weet ik niet, maar soms kwam een wildvreemde langs, die zei... kijk niet zo boos. Grrrr vet irritant. Niet de meeste geschikte openingszin en als je toch verder niet met me wilt praten, dan houd het commentaar voor je.

Kortom, nu in september 2017 de stap gezet voor een bovenooglid correctie en via een vriendin bij dokter Swerts in Meerssen (Limburg) terecht gekomen. Ik had vorig jaar al een consult gehad, maar door omstandigheden toch nog geen operatie gepland.
Nu was het dan eindelijk zover. Tijdens het consult gaf hij al aan dat er ruim 1 cm weg kon.... Jippie (voelt toch wel fijn dat er echt wat weggesneden wordt)

Dag van de operatie (woensdag)
Ik stond op woensdag om 17 uur ingepland en ik nam een vriendin mee voor versterking, althans voor de autorit want ze durfde het niet aan om bij de operatie te zijn. Nu moet ik zeggen dat mijn ooglaserbehandeling peanuts was en de bovenooglid correctie werd mijn eerste echte ingreep ever (afgezien van wat spuiten bij de tandarts).
De dokter had een aardige assistente en ik voelde me al snel vertrouwd. Ik ging liggen en kreeg een doek over me heen en alleen je gezicht is dan zichtbaar (charming). De spuitjes werden gezet en deed totaal geen pijn. Daarna werden lijntjes getekend. En daarna zijn ze begonnen met snijden en de rest (geen idee wat allemaal) Het lijkt alsof ze boven je ogen bezig zijn, je voelt niks maar hoort af en toe iets. Ook stelden ze me steeds gerust en vroegen ze af en toe om ogen te openen. Het enige irritante was het geluid van apparaatje om bloedvaatjes dicht te schroeien, ook hier geen pijn maar voor mij intens irritant geluid. Daarna hechtingen en na drie kwartier was ik klaar. Het gevoel dat sommige tandarts ingrepen erger kunnen zijn. Ik voelde me goed, ik vroeg de assistente wat er uit was gehaald. Vriendin stond inmiddels naast me en assistentie liet me op tissue zien wat er gedaan was. Er lagen van die oranje bolletjes (vet dus). Ik vroeg wat die witte lange reepjes waren ..... dat is je huid (ieehhhhhhh)...
Ik moest in de auto gaasjes op ogen houden voor vocht en eenmaal thuis steeds om 2 uur koelen. Eenmaal thuis heeft vriendin gekookt en ik heb elke 5 minuten in de spiegel gekeken. Toen was het nog niet gezwollen. Om de twee uur gekoeld en savonds voor de zekerheid 2 paracetamol geslikt.

Dag 1 (donderdag)
Vandaag zag het er toch weer anders uit. Bovenoogleden waren flink gezwollen en rood. Smiddags had ik alleen knalrood onder de hechting en zag er uit als een geisha. Hier ook weer om de 2 uur gekoeld met zo een compres dat je in de diepvries legt voor een uur. Het past zich niet aan aan je gezicht dus snap nu wel waarom mensen diepvrieserwten gebruiken. Ik dacht nog na over een koelbril maar dat had ik van te voren moeten kopen uiteraard (aanrader dus) al is het om niet steeds met je handen omhoog te zitten.

Dag 2 (vrijdag)
Ik had redelijk goed geslapen met kussen iets omhoog. Vandaag stonden de wallen op de planning, onder de ogen uiteraard en die werden ook rood. Aan het einde van de dag zag ik uit als Kung Fu panda in het rood. Rode oogleden en rode wallen...charming.

Dag 3 (zaterdag)
Ook vandaag weer rustig gehouden, want bukken en tillen kun je niet. Nog steeds geen pijn gehad, alleen gevoel dat je af en toe moet koelen.Volgens mij heb ik niet eens meer consequent gekoeld. Nog steeds rode ogen en rode wallen / kussentjes

Dag 4(zondag)
Ik had savonds een diner met vriendinnen die ik al tijd niet gezien had en afzeggen was even geen optie. Ik zag er redelijk uit en heb de rode wallen/kussentjes (was al stuk minder) bedekt met concealer. Voorzichtig met zwarte eyeliner (geen potlood) een lijntje op ooglid getrokken om beetje aantoonbaar uit te zien.
Reactie van vriendinnen viel echt mee.... Je lijkt een beetje amy winehouse, met die hechting (leek een zwarte lijntje). Overvol restaurant maar voelde me niet bekekeken.

Dag 5 (maandag)
Met werk afgesproken dat ik eventueel vrij kon nemen, dus toch maar gedaan, zag er te weinig aantoonbaar uit om echt veel mensen te laten zien.

Dag 6 (dinsdag)
Toch gaan werken, want het doet geen pijn en had geen last maar had nog beetje last van roodheid. Hechtingen zouden er pas woensdagochtend uit gaan, nog even doorbijten dus. Ook hier waren reacties heel positief. Goh mij is het nooit opgevallen, jouw oogleden maar ziet er nu mooi uit hoor.

Dag 7 (woensdag)
In de vroege ochtend naar de dokter om hechtingen er uit te halen. Ik dacht nu gaan die er uit en ziet het er super uit...... NOT
Eruithalen was peanuts en dokter vond dat het er heel goed uit zag. Ik mocht paar weken niet sporten. Vanaf donderdag 1x per dag Biodermal opsmeren (ik vroeg voor kokosolie maar dat was te vet) ik ben wel van de alternatieve middelen en kokosolie is anti bacterieel enzovoorts.
Meteen in de spiegel gekeken maar er zitten dus wel nog korstjes.... duhhh had ik moeten weten, ze hebben in je gesneden. Binnen tien minuten weer buiten en door naar werk.

Nu vier weken later...
Ik ben zeer tevreden, natuurlijk zie je de littekens nog en zijn rood maar mijn ogen zijn weer groot, ik straal en de 'amandelvorm' is terug(als ik die al ooit had).Ik ben natuurlijk nog jong maar ik zag hoe familieleden er met 60 uitzagen, dus waarom zou ik zo lang wachten.
Of ik me minder moe voel en minder hoofdpijn heb kan ik niet zeggen. Maar ik voel me beter en ga helemaal los met de eyeliner.
Wel heb ik een stift gekocht en doe dit boven op randje, en zijkant .... Joepie lijntje doortrekken .... Dat kon ik met 25 maar daarna hing er steeds een ooglid op dus zag het er niet uit (herkenbaar?)
Wimpers en randje is wel nog gevoelig.... Heel gek, normaal doe je mascara op en voel je de wimpers maar nu dus minder. Echt oogschaduw en alle andere mikmak laat ik zo veel mogelijk achterwege. Ergste vond ik vier weken niet sporten.... gelukkig sinds deze week weer aan de gang.
Oogleden zijn nog beetje gezwollen denk ik, vooral erboven. Ik smeer af en toe met Biodermal en ja koppig ook af en toe met kokosolie (ook goed voor alles er af te halen van oogmake up, pas op met wrijven op je oogleden, nog steeds gevoelig)

Al met al ben ik dus zeer tevreden. Veel mensen zullen op zoek gaan naar een goede arts/ plastisch chirurg maar ik denk ook dat het herstel veel te maken heeft met je eigen lichaam. Iedereen reageert anders en heeft andere huid, doe voldoende onderzoek maar ga vooral op je eigen gevoel af.

Tips :
- Ik heb 5 dagen niet gewerkt maar ik raad inderdaad wel aan een week verlof te nemen. Misschien kun je met je werkgever afstemmen of je daarna ook nog verlof nodig hebt, dan voel je je niet zo verplicht om te komen. Thuiswerken is misschien een optie.
- Epileer je wenkbrauwen voor de operatie - naderhand ging dit natuurlijk niet dus kon paar weken niet epileren. Valt in het niet bij de hechting haha maar toch.
- Koelbril of koude compressen die zacht zijn op je ogen
- Wat hulp in de huishouding eerste dagen
- Indien je weer make-up op mag, eyeliner stift is aanrader(geen potlood)

Als er vragen zijn, dan zie/lees ik dat hopelijk wel.
Gr. Cecile

Mia

Re: Bovenooglid correctie september - Meerssen

Bericht door Mia » 16 okt 2017 11:00

Top dat je je ervaringen deelt. Er staan een aantal goede tips in!

jess

Bericht door jess » 16 okt 2017 16:11

Beste,

Na een maand zijn de littekens nog rood zeg je, is het mogelijk om deze dan met wat concealer te verbergen?

Groetjes

Milgoessa

Bericht door Milgoessa » 22 okt 2017 13:24

Ben ook recent bij dr swerts geweest. Vond het prettig daar en stelde me vaak gerust. Het is nu 12 dagen later het ziet er nog wat kwetsbaar uit ( hechtingen zijn eruit, ,maar korstjes nog wel) biodermal erop prikt soms , doe dit maar 1x p dag. Verder heb ik nog het gevoel dat 1 kant meer gezwollen is en ik kijk daardoor af en toe tegen wimper aan ( moeilijk geduld hebben) en ik heb last v ogen als er water of wind in komt... ben ik de enige?

Cecile82

Bericht door Cecile82 » 23 okt 2017 20:58

@ Jess , ja ik had al Yves Saint Laurent concealer voor donkere kringen en die gebruik ik nu ook op oogleden. Litteken randje voelt nog wat ruw aan, alsof er iets onder zit. YSL is natuurlijk vrij prijzig maar had begrepen dat deze heel goed werkt tegen donkere kringen. Ik geloof dat groene concealer het beste werkt, namelijk tegen rood. Dus misschien ergens laten adviseren. YSL stift is gladdere creme/stift, dus dat is wel fijn.

Cecile82

Bericht door Cecile82 » 23 okt 2017 21:01

@ Milgoessa. Ik heb ook een oog iets dikker waardoor ze inderdaad verschillen maar dit had ik ook al voor de operatie. Denk dat het nu meer opvalt omdat je 60x vaker in de spiegel kijkt :-) Ik heb geen last van water of vocht maar wimpers voelen wel anders en lijken stuk dunner.
Maar fijn dat je ook goede ervaring hebt gehad bij deze praktijk. Succes met herstel en geduld

Jolien

Bericht door Jolien » 30 okt 2017 15:58

Hi Cecile,

Wat fijn dat jij je ervaringen deelt, ben je er nog steeds blij mee!? Ik heb het zelf een maand geleden laten doen en ben er onzettend blij mee, merk wel dat het rondom mijn ogen nog gevoelig is, maar het is ook een kwestie van wennen.
Ik ben zelf ook recent weer makeup gaan dragen, ook omdat ik merkte dat het soms nog een beetje opgezwollen was en dit wilde camoufleren. Las op www.ooglid.nl/ dat je wel voorzichtig moet zijn met het verwijderen van makeup, zeker met wattenschijfjes op je oogleden. Hebben jullie eigenlijk je makeup routine aangepast na jullie behandeling? Qua producten etc?

Groetjes!

Plaats reactie